Genelde otobüslerde set açmam.Bugün deneyeyim dedim.Halk otobüsünün en arkasına geçip kapıda ayakta beklemeye başladım.Önümde güzel bir kız oturuyordu.25 yaşlarında kızıl saçlı,renkli gözlü.Afet bir görünümü vardı.Gerçi daha sonra gülümsediğinde dişlerinin görünümü bozduğuna şahit oldum.İki kez gözlerinin beni incelediğini gördüm.Seti açtım,kendini tanıtması gereken kısıma gelince,kızların klasik cevabını verdi "gereği yok".Bir hata vardı,normalde böyle pozitif şekilde ilerleyen bir sette isim değiş tokuşu sorun olmazdı.Ama burada diğer bir faktör devreye giriyor.Sosyal baskı.Pualar genelde eğer setin yakınlarında bir erkek grubu varsa,bundan çekinirler.Aynı şey kızlar içinde geçerli,herkesin gözleri üzerimizdeyken benimle el sıkışırsa bu dikkat çekerdi,çevreden yanlış anlaşılabilirdi.
İkincisi,kız benden emin olamadı,konuşma istemediği bir yöne doğru giderse,kızın kaçacak alanı yoktu.Çünkü sokakta değildik.
Otobüsten indim ve ona el salladım,kocaman gülümsedi.Otobüste olmasaydık farklı olabilirdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder